For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Bos, L., & Brants, K. (2014). Populist rhetoric in politics and media: a longitudinal study of the Netherlands. European Journal of Communication, 29(6), 703-719. https://doi.org/10.1177/0267323114545709[details]
2013
Brants, C., Brants, K., & Gould, L. (2013). Communicating the ICC: Imagery and Image-Building in Uganda. In C. Brants, A. Hol, & D. Siegel (Eds.), Transitional justice: images and memories (pp. 143-160). (Advances in criminology). Farnham [etc.]: Ashgate. [details]
Brants, K. (2013). Media, journalistiek en de onzekerheid over de-institutionalisering. In J. W. Duyvendak, C. Bouw, K. Gërxhani, & O. Velthuis (Eds.), Sociale kaart van Nederland: over instituties en organisaties (2e ed., pp. 193-206). Den Haag: Boom Lemma. [details]
Brants, K. (2013). Trust, cynicism, and responsiveness: the uneasy situation of journalism in democracy. In C. Peters, & M. Boersma (Eds.), Rethinking journalism: Trust and participation in a transformed news landscape (pp. 15-27). Abingdon, UK & New York, NY: Routledge. [details]
Brants, S., Brants, D., & Brants, K. (2013). Van magistraat naar BN-er? Of de moeizame mediatisering van de strafrechtspleging. In C. Kelk, F. Koenraadt, & D. Siegel (Eds.), Veelzijdige gedachten: liber amicorum prof.dr. Chrisje Brants (pp. 3-14). (Pompe reeks; No. 75). Den Haag: Boom Lemma uitgevers. [details]
Brants, K., & Voltmer, K. (2011). Introduction: mediatization and de-centralization of political communication. In K. Brants, & K. Voltmer (Eds.), Political communication in postmodern democracy: challenging the primacy of politics (pp. 1-16). Basingstoke: Palgrave Macmillan. [details]
Stamper, J., & Brants, K. (2011). A changing culture of political television journalism. In K. Brants, & K. Voltmer (Eds.), Political communication in postmodern democracy: challenging the primacy of politics (pp. 111-125). Basingstoke: Palgrave Macmillan. [details]
Voltmer, K., & Brants, K. (2011). A question of control: journalists and politicians in political broadcast interviews. In K. Brants, & K. Voltmer (Eds.), Political communication in postmodern democracy: challenging the primacy of politics (pp. 126-145). Basingstoke: Palgrave Macmillan. [details]
2010
Brants, K., & Vasterman, P. (2010). Journalism studies in Nederland: een inventarisatie. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 38(3), 195-214. [details]
Brants, K., & Vasterman, P. (2010). Redactioneel. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 38(3), 193-194. [details]
Brants, K., & de Haan, Y. (2010). Taking the public seriously: three models of responsiveness in media and journalism. Media, Culture & Society, 32(3), 411-428. https://doi.org/10.1177/0163443709361170[details]
Brants, K., de Vreese, C., Möller, J., & van Praag, P. (2010). The real spiral of cynicism? Symbiosis and mistrust between politicians and journalists. The International Journal of Press/Politics, 15(1), 25-40. https://doi.org/10.1177/1940161209351005[details]
Brants, K. (2008). Media, politiek en de spiraal van wantrouwen. In B. Snels, & N. Thijssen (Eds.), De grote kloof: verhitte politiek in tijden van verwarring (pp. 163-189). Amsterdam: Boom. [details]
Brants, K., & Bardoel, J. (2008). Death duties: Kelly, Fortuyn and their challenge to media governance. European Journal of Communication, 23(4), 471-489. https://doi.org/10.1177/0267323108096995[details]
Van Aelst, P., Brants, K., van Praag, P., de Vreese, C., Nuytemans, M., & van Dalen, A. (2008). The Fourth Estate as superpower? an empirical study of perceptions of media power in Belgium and the Netherlands. Journalism Studies, 9(4), 494-511. https://doi.org/10.1080/14616700802114134[details]
2014
Bos, L., & Brants, K. (2014). Wilders en de golfslag van het populisme. In P. van Praag, & K. Brants (Eds.), Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012 (pp. 187-205). Diemen: AMB. [details]
Brants, K., & Bos, L. (2014). Dagbladen in de marge van de medialogica. In P. van Praag, & K. Brants (Eds.), Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012 (pp. 65-84). Diemen: AMB. [details]
Brants, K., & van Praag, P. (2014). Het pessimisme voorbij. In P. van Praag, & K. Brants (Eds.), Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012 (pp. 226-245). Diemen: AMB. [details]
van Praag, P., & Brants, K. (2014). Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012. Diemen: AMB. [details]
2012
Brants, K. (2012). Journalistiek en politiek in onzekere tijden. Den Haag: Boom Lemma uitgevers. [details]
Brants, K. (2012). Journalistiek en politiek in onzekere tijden: een inleiding. In K. Brants (Ed.), Journalistiek en politiek in onzekere tijden (pp. 7-17). Den Haag: Boom Lemma uitgevers. [details]
Brants, K. (2012). Van gouden driehoek tot Bermuda triangle? In K. Brants (Ed.), Journalistiek en politiek in onzekere tijden (pp. 19-38). Den Haag: Boom Lemma. [details]
Brants, C., & Brants, K. (2011). De straat-on-line: de vox populi en de rationaliteit van de strafrechtspleging. In P. H. P. H. M. C. van Kempen, A. J. Machielse, H. J. B. Sackers, & P. C. Vegter (Eds.), Levend strafrecht: strafrechtelijke vernieuwingen in een maatschappelijke context: liber amicorum Ybo Buruma (pp. 49-59). Deventer: Kluwer. [details]
Brants, K., & Voltmer, K. (2011). Political communication in postmodern democracy: challenging the primacy of politics. Basingstoke: Palgrave Macmillan. [details]
de Beus, J., Brants, K., & van Praag, P. (2011). Media en hun rol in de Nederlandse democratie. In R. Andeweg, & J. Thomassen (Eds.), Democratie doorgelicht: het functioneren van de Nederlandse democratie (pp. 387-405). [Leiden]: Leiden University Press. [details]
2010
van Praag, P., Brants, K., & de Vreese, C. (2010). Het wantrouwen tussen politici en journalisten. Bestuurskunde, 19(1), 11-18. [details]
2008
Brants, K. L. K. (2008). Digital si dae kongyoung bangsong eui chaek moo soohang pyung ga. Seoul: Hanul Publishing Group.
2014
van Praag, P., & Brants, K. (2014). De macht van de medialogica. In P. van Praag, & K. Brants (Eds.), Media, macht en politiek: de verkiezingscampagne van 2012 (pp. 3-20). Diemen: AMB. [details]
2008
Brants, K. (2008). Internet en democratie: droom, werkelijkheid en een enkele nachtmerrie. Ars Aequi, 57(7), 524-531. [details]
Brants, K. (2008). Risico's, schandalen en publiciteit: de nieuwswaardigheid van een falende overheid. Proces, 87(2), 47-54. [details]
van Praag, P., & Brants, K. (2008). Professioneler, harder en populistischer, veranderingen in de campagnecultuur na 2002. Bestuurskunde, 17(3), 22-29. [details]
Bos, L. & Brants, K. L. K. (2015). Article of the Year Award 2014: Populist Rhetoric in Politics and Media.
Membership
Brants, K. L. K. (2011). Organiser and chair of conference Political Communication in Europe., Changing Contexts Changing Contents. Amsterdam, 7 January 2011.
Brants, K. L. K. (2011). Organiser and chair of symposium, Politiek en Media in Onzekere Tijden. Amsterdam, 29 April 2011.
Journal editor
Brants, K. (editor) & Voltmer, K. (editor) (2010). Tijdschrift voor Communicatiewetenschap (Journal).
Brants, K. L. K. (editor) & Vasterman, P. L. M. (editor) (2010). Tijdschrift voor Communicatiewetenschap (Journal).
Others
Brants, K. (organiser) (12-11-2010). Conference Journalistiek onderzoek onderzocht; perspectieven op wetenschap en praktijk. Journalistiek onderzoek onderzocht; perspectieven op wetenschap en praktijk, (participating in a conference, workshop, ...).
The UvA website uses cookies and similar technologies to ensure the basic functionality of the site and for statistical and optimisation purposes. It also uses cookies to display content such as YouTube videos and for marketing purposes. This last category consists of tracking cookies: these make it possible for your online behaviour to be tracked. You consent to this by clicking on Accept. Also read our Privacy statement
Necessary
Cookies that are essential for the basic functioning of the website. These cookies are used to enable students and staff to log in to the site, for example.
Necessary & Optimalisation
Cookies that collect information about visitor behaviour anonymously to help make the website work more effectively.
Necessary & Optimalisation & Marketing
Cookies that make it possible to track visitors and show them personalised adverts. These are used by third-party advertisers to gather data about online behaviour. To watch Youtube videos you need to enable this category.